SEMAFOR DANI_ALKE mel PM SOLAR

Predstavljena Studija izvodivosti obilaznice Dicma

Autor/ica
Objavljeno: 7 prosinca, 2016
studija_obilaznica01

U Sinju je danas održana Javna prezentacija Studije izvodivosti obilaznice Dicma.

Pred 30-ak zainteresiranih građana, uglavnom mještana Sinja i Dicma, Hrvatske ceste i Institut IGH Zagreb u Sinju su danas predstavili Studiju izvodivosti obilaznice Dicma, vrijednosti 574.600 kuna (bez PDV-a), koju je s 85 posto sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Studija izvedivosti obilaznice Dicma prikazala je analize i ocjenu mogućih prometnih rješenja buduće državne ceste Split – Dicmo – Sinj – Vrlika – Knin. Predstavnici Hrvatskih cesta i Instituta IGH najpovoljnijom su ocijenili varijantu 3.1 čija je ukupna dužina 8,3 km.

‘Cesta je planirana kao dvotračna cesta u faznoj gradnji, odnosno ukupno u konačnici kao četverotračna cesta. Ona ima isplativost i sada već kao dvotračna cesta i ima isplativost na kraju planskog perioda i kao četverotračna. Cesta započinje izlaskom iz tunela kod kamenoloma Križice, križa državnu cestu D1 u zoni kamenoloma Čemernica, sjeverno prolazi naselje i završava u zoni Gospodarske zone Kukuzovac priključkom na državnu cestu D1. Našli smo koridor koji ne zahtjeva rušenje građevinskih objekata, a njena gradnja trajala bi od 14 do 18 mjeseci’, kazao je Stjepan Kralj iz IGH, voditelj projekta Obilaznica Dicma.

Na osnovu iskustvenih procjena i tržišnih kretanja, procjena ukupnih troškova gradnje je oko 243 milijuna kuna, bez PDV-a, a planirani početak realizacije projekta od 4 do 5 godina.

Izgradnjom obilaznice omogućit će se sigurnije i brže odvijanje prometa državnom cestom u smjeru Splita, odnosno Knina, jer državnom cestom D1 kroz Dicmo prolazi uglavnom tranzitni promet, koji se povećava tijekom turističke sezone. Obilaznicom Dicma tranzitni promet bi se preusmjerio izvan naselja, čime bi se postigla povećana sigurnost u prometu, skratilo vrijeme putovanja i doprinijelo zaštiti okoliša smanjenjem razine buke, kao i smanjenjem onečišćenja zraka.

‘Rezultati Studije nedvojbeno ukazuju da je projekt dobar, da je sa stajališta financiranja iz EU fondova više nego prihvatljiv, da dobit ekonomska, socijalna i svaka druga, indirektna i direktna, da su dostatne da budu financirane iz EU fondova. Od tih novaca 20 milijuna kuna je namijenjeno otkupu zemljišta od privatnih vlasnika. Maksimalni doprinos koji EU fondovi daju za projekte je 85 posto, znači moguće je da bude 85 posto, ali sto tako može biti i niži iznos. Ali, načelno, država zatvara kompletan financijski iznos i sve ono što ne financiraju EU fondovi, financirat će se iz drugih prihoda na nacionalnoj razini’, kazao je Boris Majić, direktor sektora za EU projekte i programe Hrvatskih cesta.

Dožupan splitsko-dalmatinski Ante Šošić kazao je kako je Županija podupire nastavak izgradnje brze ceste Split – Sinj.

‘Mislimo da je ovo dodatni impuls gospodarskom razvoju Cetinske krajine i ovo bi praktički Sinj i mjesta oko njega učinilo predgrađem Splita. Prema tome, ne vidim alternativu da se ovo ne gradi. Držim da će to dodatno razviti i mjesto Dicmo, odnosno ovu postojeću državnu cestu kroz Dicmo učinit će lokalnom cestom, pa će se na njoj moći razvijati daljji sadržaji, usudio bih se reći i turističke. Bitna okolnost je da je obilaznica Dicma naslonjena na radnu zonu Dicmo, odnosno čvor obilaznice nalazi se u samoj Radnoj zoni tako da se neće gubiti potencijali efekti mogućih ulaganja u Zonu’, kazao je dožipan Šošić.

Dožupan Šošić je kazao kako će Županija učiniti sve što je potrebno kako bi izgradnja obilaznice Dicma počela u roku od 4 do 5 godina, koliko je potrebno za izmjenu prostorno-planske dokumentacije, izradu studije utjecaja na okoliš i projektne dokumentacije, kao i ishođenje potrebnih suglasnosti.

‘Čini mi se da je u koridoru ucrtana Varijanta V3, jer je to već komunicirano prilikom izrade Prostornog plana Splitsko-dalmatinske županije, a bude li trebalo izvršiti neke korekcije i to ćemo učiniti. Držim da je Prostorni plan Općine Dicmo također predvidio sve varijante i mislim da je ipak moguće realizirati proket u vremenu koje su izrađivač i Hrvatske ceste postavile’, kazao je dožupan Šošić.

Predstavljanju Studije nazočili su i saborski zastupnik i član saborskog Odbora za promet Miro Bulj, te predstavnici Grada Sinja i Općine Dicmo.

studija_obilaznica05

ferata@ferata.hr
0997370409