SEMAFOR DANI_ALKE mel PM SOLAR

Moramo li pustiti dimnjačare da očiste dimnjake?

Autor/ica
Objavljeno: 9 siječnja, 2015

dimnjacar

Tijekom tjedna u redakciju Hit radija i portala Ferata zapirimili smo nekoliko poziva slušatelja i čitatelja koji su se raspitivali o dimnjačarima koji posljednjih dana obilaze domaćinstva u Turjacima i Brnazama. Prema njihovim riječima, dimnjačari traže od vlasnika da očiste dimnjake u njihovim domovima, što naplaćuju 85 kuna i za što uredno izdanju fiskalizirani račun. Međutim, neki od vlasnika ne žele da im dimnjačari čiste dimnjake. Stoga smo v.d. pročelnicu UO za gospodarstvo Ankicu Panzu upitali jesu li građani dužni dozvoliti dimnjačarima da očiste dimnjake u njihovim domovima.

V.d. pročelnice Ankice Panza istaknula je da su dimnjačarski poslovi regulirani i Zakonom o komunalnom gospodarstvu i Zakonom o zaštiti od požara, no da je stvar vlasnika objekta hoće li i kada očistiti dimnjak.

‘Grad Sinj je sklopio koncesijski ugovor s tvrtkom Dimnjak d.o.o. iz Varaždina i ta koncesija je na snazi. Dakle, jedini koji su ovlašteni čistiti dimnjake na našem području je upravo ovaj koncesionar. Međutim, odgovornost je svakog pojedinca hoće li ili neće u svom objektu očistiti dimnjak. To znači da koncesionar ne može inzistirati na čišćenju dimnjaka u privatnom objektu za koji vlasnik smatra da mu nije potrebno čišćenje’, kazala je Panza.

Pročelnica Panza naglasila je kako vlasnici objekata podliježu zakonskim obvezama čišćenja dimnjaka kako bi se zaštitili životi ljudi i imovina, no da je na njima odluka kada će ih čistiti.

‘Što se tiče sankcija, njih ne određuje ni koncesionar ni jedinica lokalne samouprave. Sankcije se događaju prema Zakonu o zaštiti od požara. U momentu kada nastane šteta, kada nastane požar, ispituju se uzroci i naravno da tada postoji mogućnost sankcioniranja’, kazala je Panza.

S druge strane, Grad Sinj kao koncident, odnosno onaj koji daje koncesiju, ima pravo i opomenuti i naplatiti ugovorenu kaznu od koncesionara u slučaju da postoji opravdani prigovor krajnjeg korisnika usluge.

‘Taj prigovor se može odnositi na neuredno izvršenje čišćenja dimnjaka ili na nepravovremeno čišćenje dimnjaka, osnosno pružanje usluge nakon što je vlasnik objekta pozvao koncesionara da mu očisti dimnjak’, kazala je Panza.

ferata@ferata.hr
0997370409